1998.03.22 Zagłębie Lubin - Lech Poznań 3:1 (1:0) (I liga)

Zobacz też:

Historia pojedynków Lech - Zagłębie LubinMecze grane 22 marcaWyniki w sezonie 1997/98

Zagłębie Lubin:

Lech Poznań: Kokoszanek - Głowacki, Bosacki, Augustyniak, M. Murawski, Żurawski (70' Petruševski, 76' Konon), Matlak, Araszkiewicz, A. Kryger, Reiss, Bykowski
Trener: Marchlewicz

Bramki: 1:0 Jasiński 28' 1:1 Reiss 55'karny, 2:1 Jasiński 60', 3:1 Jasiński 90'

Widzów: 3.000

Sędzia: Olech (Gorzów Wielkopolski)

Żółte kartki: Przerywacz, W. Górski, Molongo - M. Murawski

Witaj, strefo spadku! Lech znów przegrał

Hat-trick Radosława Jasińskiego pozwolił Zagłębiu Lubin pokonać poznańskiego Lecha 3:1 (1:0). No i stało się - po 10 latach "Kolejorz" znalazł się w strefie spadkowej.
Zmiana trenera nie zmieniła sposobu gry Lecha. W Lubinie poznaniacy radzili sobie nieźle w środku pola, za to żenująco słabo pod polem karnym rywali. W I połowie strzały Jarosława Araszkiewicza i Macieja Bykowskiego mijały słupek lubińskiej bramki.

W 28. min padł gol dla Zagłębia. Do odbitej przez Michała Kokoszanka piłki dopadł Jasiński i strzelił swego pierwszego gola w tym meczu.
Lech odpowiedział strzałem Macieja Murawskiego w 41. min, po wrzutce z rzutu wolnego Piotra Reissa. Strzał minął jednak słupek. W 55. min z kolei dobrze nam znany z gry w Amice Grzegorz Wódkiewicz sfaulował na polu karnym Bykowskiego. Reiss wykorzystał rzut karny - było 1:1.

Cztery minuty później Jasiński strzelił jednak drugiego gola, po świetnej akcji Bogusława Lizaka. Uderzenie z woleja trafiło w górny róg bramki Lecha.

Najwięcej emocji było w ostatniej minucie. Najpierw Bykowski przegrał pojedynek z bramkarzem Piotrem Lechem, potem Lizak popędził z kontrą na pole karne poznaniaków. Kokoszanek faulował tam Pawła Piotrowskiego, ale Jasiński wykorzystał przywilej korzyści i było 3:1.

Nie koniec na tym nieszczęć Lecha - żółta kartka, którą w tym meczu dostał Murawski, eliminuje go z kolejnego meczu

źródło: G.azeta W.yborcza