2001.04.25 KSZO Ostrowiec Świętokrzyski - Lech Poznań 4:2 (2:2) (II liga)

Zobacz też:

Historia pojedynków Lech - KSZO Ostrowiec ŚwiętokrzyskiMecze grane 25 kwietniaWyniki w sezonie 2000/01

KSZO Ostrowiec Świętokrzyski: Piątek - Lasocki, Wróbel (29' Pietrasiak), Sobczyński, Krawiec, Toborek, Żelazowski, Małocha, Kowalski, Cichoń, Dołęga (46' Grębowski, 73' Pikuta)

Lech Poznań: Tyrajski - K. Michalski, Miklosik, Drajer, Przerada, Jacek, Twardygrosz, Przysiuda, Matlak (69' Avaa), Tyszkiewicz (89' T. Najewski), Michał Goliński (82' Jabłoński)
Trener: Baniak

Bramki: 1:0 Lasocki 14'karny, 1:1 Drajer 16', 1:2 Tyszkiewicz 19', 2:2 Cichoń 22', 3:2 Żelazowski 89', 4:2 Małocha 90'

Widzów: 6.000

Sędzia: Kutyła (Lublin)

Żółte kartki: Małocha - Jacek, Drajer, Miklosik, Przerada, Tyszkiewicz

usunięty trener Baniak 78'

Dwa gole strzelone Lechowi przez KSZO Ostrowiec Świętokrzyski w ostatniej minucie meczu zadecydowały o porażce "Kolejorza" 2:4 (2:2).

Trener Lecha Bogusław Baniak znów zdecydował się na ofensywny styl gry. Do boju z kandydatem do awansu wystawił aż trzech napastników - Michała Golińskiego, Piotra Tyszkiewicza i Waldemara Przysiudę. - Odpowiadali oni też za to, aby obrońcy KSZO nie włączali się do akcji ofensywnych swojego zespołu - tłumaczył Baniak. W pierwszej części meczu piłkarze z Ostrowca byli bezradni wobec mądrej gry Lecha. Taktyka KSZO w tym okresie przypominała grę reprezentacji Norwegii. Obrońcy kierowali piłki bezpośrednio w okolice pola karnego Lecha, wprost na głowę wysokiego Wojciecha Małochy, przypominającego posturą słynnego Johna Carew'a. Małocha próbował odgrywać piłki na boki do swoich kolegów, ale poznaniacy nie mieli problemów z rozbijaniem takich akcji. Gdy wydawało się, że Lech zdobędzie gola, to KSZO objęło prowadzenie. Błąd popełnił Norbert Tyrajski, który w polu karnym sfaulował Przmysława Cichonia. Karnego wykorzystał Rafał Lasocki. Później jednak poznaniacy zdobyli dwa gole. Trzy minuty po zdobyciu przez Lecha drugiej bramki, KSZO wyrównało. - Mam pretensje do Tyrajskiego za stracone bramki - mówił Baniak.

Reprymenda trenera Baniaka udzielona bramkarzowi w przerwie pomogła, bo na początku drugiej połowy Tyrajski trzy razy uchronił poznaniaków przed stratą gola. Od 60. min spotkanie znowu było wyrównane, a poznaniacy mogli nawet rozstrzygnąć losy meczu na swoja korzyść. Tyszkiewicz i Przysiuda nie wykorzystali jednak idealnych okazji do zdobycia gola. - Wiem, że nie wykorzystując tej sytuacji zawaliłem mecz - mówił ze smutkiem Przysiuda.

W ostatniej minucie zawodnicy z Ostrowca zdobyli dwa gole. - Cisną mi się usta ostre słowa, ale nie chcę ich wypowiadać - mówił na konferencji trener Baniak. Szkoleniowcowi chodziło o to, że przy trzeciej bramce dla KSZO Małocha był na pozycji spalonej. - Przy dwóch bramkach dla KSZO sędzia nie pokazał spalonego, za to nam gwizdał ofsajdy aż 20 razy! W połowie przypadków nie zgadzam się z arbitrem - mówił Baniak.

MINUTA PO MINUCIE

13. min - Maciej Dołęga z KSZO dośrodkował piłkę, minęli się tam z nią poznańscy obrońcy, ale żaden z napastników KSZO nie potrafił tego wykorzystać.

GOL! 14. min - Rafał Lasocki wybił piłkę z własnego pola karnego aż pod pole karne Lecha. Tam do futbolówki dotarł Przemysław Cichoń i znalazł się sam przed bramkarzem Lecha Norbertem Tyrajskim. Golkiper próbował wybić mu piłkę spod nóg ręką, ale zahaczył o nogi piłkarza. Sędzia nie miał wątpliwości - rzut karny dla KSZO. Piłkę na 11. metrze ustawił Lasocki. Strzelił w prawy róg bramki, a Tyrajski powędrował w przeciwny. 1:0 dla KSZO.

GOL! 16. min - Przed polem karnym gospodarzy faulowany był Andrzej Przerada. Rzut wolny wykonywał Michał Goliński, a w polu karnym z bliska wepchnął piłkę do bramki Marcin Drajer. 1:1.

GOL! 19. min - Poznaniacy szybko wyprowadzili kontratak. Dalekie podanie Grzegorza Matlaka w pełnym biegu przejął przed polem karnym Piotr Tyszkiewicz. Gdy wbiegał w pole karne zdecydował się na uderzenie na bramkę. Piłka wpadła do siatki tuż pod poprzeczką. 2:1 dla Lecha.

GOL! 22. min - Po lewej stronie boiska piłkę wywalczył Tadeusz Krawiec i natychmiast zagrał w pole karne. Wydawało się, że piłka opuści boisko, ale z prawej strony akcję zamykał Cichoń i z bliska wpakował piłkę do bramki. 2:2.

35. min - dośrodkowanie z lewej strony Tomasza Żelazowskiego. Z woleja uderzał na bramkę Lecha Wojciech Małocha, ale Tyrajski złapał piłkę.

43. min - Oblężenie pod bramką "Kolejorza". W jednej akci czterech piłkarzy z Ostrowca próbowało strzelać, ale każde uderzenie blokowali poznańscy obrońcy.

48. min - Błąd w polu karnym popełnił Drajer, który nie trafił w piłkę i Małocha po raz kolejny był sam przed Tyrajskim. Znów bramkarz Lecha był lepszy.

70. min - Rzut wolny dla KSZO. Na bramkę Lecha strzelał Wojciech Małocha, ale został piłkę zablokował Arkadiusz Miklosik.

78. min - Trener Lecha Bogusław Baniak został odesłany przez sędziego na trybuny.

79. min - Kontra poznaniaków. W polu karnym był Tyszkiewicz, ale nie trafił w piłkę i opuściła ona boisko.

86. min - Kapitalna okazja dla Lecha. Sam przed bramkarzem KSZO był Przysiuda, ale jego uderzenie Piątek zdołał odbić przed siebie.

GOL! 89. min - Dośrodkowanie z lewej strony, Małocha przerzucił piłkę na środek pola karnego, a nadbiegający Tomasz Żelazowski z bliska wpakował ją do siatki. 3:2 dla KSZO.

GOL! 90. min - Dalekie zagranie do wybiegającego na czystą pozycje Małochy, ten mija Tyrajskiego i strzela do pustej bramki. 4:2 dla KSZO i koniec meczu.

Maciej Henszel