2011.11.15 Lech Poznań - Jarota Jarocin 1:0 (0:0) (towarzyski)

Zobacz też:

Historia pojedynków Lech – Jarota JarocinMecze grane 15 listopadaWyniki w sezonie 2011/12

Wronki

Lech Poznań: Burić (46' K. Kotorowski) - Bruma (75' Maślany), Wołąkiewicz (46' Kamiński), Arboleda (46' Đurđević), Henríquez (46' Kikut), Możdżeń, Injac (46' Golla), Drygas (84' Henríquez), J. Wilk, Ubiparip (46' Ślusarski), Kriwiec
Trener: Bakero

Jarota Jarocin: Brzostowski (66' Musioł) - Oczkowski (46' Majusiak), Kieliba, Garbarek, Śliwa, Danielak (46' S. Kamiński), Grobelny (66' Czabański), Nawrocki (46' Skowron), D. Pawlak (46' Cierniewski) - Nawrocik (46' Tomkowiak), Owczarek (66' Wiła)

Bramka: 1:0 Ślusarski 87'

Widzów:

Sędzia: Sylwester Baryczkowski

Żółte kartki:

W najmocniejszym możliwie składzie rozpoczęli spotkanie z Jarotą piłkarze Lecha Poznań. Zabrakło jedynie kontuzjowanego Artioma Rudneva i zawodników powołanych na kadrę. W drużynie z Jarocina zdecydowanie najbardziej znanym piłkarzem był Damian Nawrocik, który w barwach Lecha rozegrał 47 spotkań w Ekstraklasie i strzelił w nich 9 goli.

Jako pierwsi niespodziewanie zaatakowali drugoligowcy. W 6 minucie strzał Nawrockiego z 20 metrów sparował Burić. Potem do głosu doszli lechici, ale brakowało im celności. W 12 minucie Wilk chytrze uderzył z rzutu wolnego i pomylił się niewiele. Minutę później niecelnie z dystansu strzelał z kolei Ubiparip. Pierwszy celny strzał poznaniacy oddali w 20 minucie za sprawą Możdżenia, ale Brzostowski nie miał z nim żadnych problemów. Siedem minut później znów zaatakowali goście. Z głębi pola świetnym prostopadłym podaniem popisał się Pawlak i w sytuacji sam na sam z Buricem znalazł się Owczarek. Syn trenera Jaroty, a w przeszłości piłkarza Lecha Poznań, trafił jednak wprost w bośniackiego bramkarza, a jego dobitka poszybowała nad poprzeczką. Kolejorz przebudził się jeszcze w końcówce pierwszej połowy. Najpierw po podaniu Henriqueza w doskonałej sytuacji znalazł się Ubiparip, ale ofiarnie interweniujący Kieliba zablokował jego strzał. Natomiast chwilę potem po dośrodkowaniu z rzutu rożnego Krivetsa, Arboleda głową uderzył tuż obok słupka.

Druga część spotkania podobnie jak pierwsza rozpoczęła się od ataku drugoligowca. Po podaniu z głębi pola w polu karnym z piłką znalazł się Cierniewski, ale uderzył nad poprzeczką. W 54 minucie po fatalnej stracie obrońców Lecha doskonałą okazję mieli goście. Kamiński zagrał do niepilnowanego w polu karnym Cierniewskiego, jednak ten posłał piłkę obok słupka. Trzy minuty później Kolejorz powinien prowadzić. Z lewej strony dośrodkował Wilk, a po interwencji Brzostowskiego piłka spadła pod nogi Golli. Ten mając przed sobą prawie pustą bramkę strzelił nad poprzeczką. W 70 minucie Lech miał jeszcze lepszą okazję. Z lewej strony znów dośrodkował Wilk, ale Możdżeń z siedmiu metrów uderzył nad poprzeczką. Cztery minutę później fatalnie zachował się Krivets. Białorusin otrzymał świetne prostopadłe podanie od aktywnego Wilka, ale w sytuacji sam na sam zaplątał się z piłką i nie zdołał skierować jej w światło bramki. W 80 minucie skontrowali goście. Tomkowiak zagrał do Cierniewskiego, który był w sytuacji jeden na jeden z Kotorowskim, ale uderzył jedynie w zewnętrzną część słupka. Dwie minuty później w sytuacji sam na sam dla odmiany znalazł się Ślusarski. Napastnik Lecha przelobował bramkarza, ale zmierzająca do bramki piłkę głową wybił Kieliba. W 87 minucie ataki Lecha przyniosły wreszcie efekt. Po dośrodkowaniu Krivetsa głową uderzał Kamiński. Jego uderzenie odbił Musioł, jednak Ślusarski był gdzie być powinien i skierował piłkę do pustej już bramki i tym samym ustalił wynik spotkania.

Wypowiedź pomeczowa

Jose Bakero: Po raz kolejny bardziej traktowaliśmy to jako trening, a nie mecz. Piłkarze Jaroty potraktowali to bardzo poważnie jakby to był finał Ligi Mistrzów. Zagrali agresywnie, ale dla nas to dobrze, bo byli wymagającym rywalem. Dla mnie najważniejsze jest to, że zagrali piłkarze wracający po kontuzjach.

źródło: lechpoznan.pl